Klantbeleving centraal bij Rijnstate

“Dat Rijnstate ervoor kiest om de samenwerking met Hago Zorg voor 5 jaar te verlengen spreekt vertrouwen uit. Bij een langdurig partnerschap als deze is het belangrijk om elkaar aan te vullen, de grenzen op te zoeken en te investeren in vernieuwing”,  aldus Margot van Leijen, commercieel directeur Hago Zorg.

Contractmanagement

Key-Quality gaat met ingang van dit contract in opdracht van Rijnstate het contractmanagement voor de schoonmaak uitvoeren. Concrete doelen van deze opdracht zijn budgetbeheersing, klachtenvermindering en ontzorging.

Klantbeleving

Daarnaast zetten de drie partijen, Rijnstate, Key-Quality en Hago Zorg de komende jaren in op de processen rondom infectiepreventie, de technische kwaliteit, maar vooral ook hoe de beleving van de schoonmaak binnen Rijnstate geoptimaliseerd kan worden.

“Met ingang van de nieuwe overeenkomst stuurt Key-Quality nadrukkelijk op de kwaliteitsbeleving. Rijnstate kiest voor een nieuwe methodiek om die beleving te meten, waardoor er veel meer stuurinformatie beschikbaar komt. Samen met Rijnstate en Hago Zorg gaat Key-Quality aan de slag om de gegevens uit het onderzoek te analyseren en te vertalen naar een plan van aanpak voor de verbetering van de kwaliteitsbeleving.” Roger Daemen, directeur Key Quality.

Jankees Cappon, Raad van Bestuur van Rijnstate: “Schoonmaak en hygiëne zijn belangrijke begrippen voor onze patiënten. Met de vernieuwde afspraken met Hago Zorg hebben we er alle vertrouwen in dat onze patiënten ons ziekenhuis als een schone, gastvrije omgeving ervaren.”

Dit artikel is in april 2016 geplaatst op facto.nl en servicemanagement.nl.

Parklaan 6-8 | 6131 KG Sittard | T: 046-458 3222 | F: 046-458 0707 | informatie@key-quality.nl